نوشته شده توسط : ali

اخذ کد اقتصادی :

 موسسه ثبت شرکت کریم خان ارائه دهنده تمامی خدمات ثبتی از قبیل اخذ کد اقتصادی می باشد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر  با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

همه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی که به امر تولید ٫ مونتاژ ٫ واردات و صادرات و هر نوع فعالیت تجاری و توزیع هر نوع کالا و کار های خدماتی اشتغال دارند مکلف به اخذ کد اقتصادی می باشند. اشخاص حقیقی جهت اخذ کد اقتصادی باید دارای پروانه کسب بوده و یا دارای مجوز فعالیت تجاری که دارای محل جهت انجام امور بوده و از طرف مراجع قانونی تایید شده اند ٫ باشند. یعنی در کل فعالیت اقتصادی به شکل های  مختلف در جامعه امروزی صورت می گیرد که حمایت و نظارت بر فعالیت های اقتصادی فعالیت کنندگان مستلزم شناخت اشخاص فعال در این زمینه است.

 

 

 

کد اقتصادی یک شماره ۱۲ رقمی منحصر به فردی است که توسط سازمان امور مالیاتی و در هر حوزه مالیاتی مورد فعالیت تجاری اشخاص ، پس از طی مراحل خاصی به فعالان اقتصادی اعطاء می گردد و در اصل شماره شناسایی این افراد در سازمان امور مالیاتی می باشد. کد اقتصادی در واقع یک کد اجباری است که باید برای امور مهم تجاری نظیر گرفتن کارت بازرگانی ، شرکت در مناقصات و مزایده ها ، اخذ قرار داد با شرکت های دولتی ، و صادر کردن فاکتور رسمی و حتی باز کردن حساب در بانک وجود داشته باشد.

 

 

 

دریافت مجوز جهت فعالیت های تجاری و اقتصادی و پرداخت حق و حقوق دولت در چهارچوب مالیات و جلوگیری از فعالیت ها و تلاش های نامتعارف و ناسالم یکی از مزایای این امر محسوب می شود.

 

 

 

کلیه اشخاص حقوقی که فعالیت واردات و صادرات ، مونتاژ ، تولید ، توزیع هرگونه کالا و خدماتی را انجام می دهند و همچنین کلیه اشخاص حقیقی که در امور ذکر شده اشتغال داشته باشند و دارای پروانه کسب یا پروانه کار از مراجع ذیصلاح بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری باشند ، واجد دریافت شماره اقتصادی به شمار می آیند.

 

 

 

بعد از ثبت شرکت باید کد اقتصادی اخذ گردد ٫ در غیر این صورت به شرکت جریمه تعلق می گیرد.

مدارک لازم جهت اخذ کد اقتصادی اشخاص حقوقی (کد اقتصادی برای شرکت):

 

    مدارک هویتی اعضاء برابر اصل شده (۲ نسخه).

    مدارک هویتی شرکت برابر اصل شده (۲ نسخه).

    آخرین تغییرات شرکت به همراه روزنامه رسمی آخرین تغییر آدرس (۲ نسخه).

    گواهی امضاء صاحبان امضاء.

    مهر شرکت.

    قبوض برق و تلفن که با کد پستی شرکت همخوانی داشته باشد.

    سند ملکی که شرکت در آن فعالیت می کند و دارای اعتبار می باشد.

    اجاره نامه شرکت که دارای هلوگرام باشد یا اجاره نامه که در دفتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد.

    معرفی نامه برای اداره مالیات مربوطه.

    تکمیل فرم اطلاعات و دفترچه مالیاتی برای اشخاص حقوقی (پیوست موجود است).

 

دفترچه مالیاتی برای اشخاص حقوقی

 

 

مدارک لازم جهت اخذ کد اقتصادی اشخاص حقیقی (کد اقتصادی برای اشخاص):

 

    مدارک هویتی شخص درخواست کننده برابر اصل شده (۲ نسخه).

    فرم اطلاعات اعضاء.

    مدارک بانکی.

    مجوز فعالیت و یا سند محل فعالیت تجاری.

    سه قطعه عکس ۴*۳.

    تکمیل فرم اطلاعات و دفترچه مالیاتی برای اشخاص حقیقی.

 

دفترچه مالیاتی برای اشخاص حقیقی

 

 

 

 برای یک سری مناطق احتیاج به بازدید محل فعالیت الزامی می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 716
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اخذ جواز تاسیس

 موسسه ثبت شرکت کریم خان ارائه دهنده تمامی خدمات ثبتی از قبیل اخذ جواز تاسیس می باشد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر  با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

جواز تاسیس ٫ گواهی می باشد که به دارنده جواز تاسیس اجازه می دهد در یکی از شهرک های صنعتی که در جواز تاسیس قید گردیده و با امکاناتی که پیش بینی شده است مشغول به تولید کالاهایی باشد که در آن گواهی ذکر شده باشد.

 

نکته : جهت ثبت علائم تجاری و برند ( فارسی ) به منظور تولید و یا بسته بندی متقاضیان می بایست دارای جواز تاسیس با مدارکی دال بر تولید یا بسته بندی باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ جواز تاسیس :

 

    مدارک هویتی کارت ملی و شناسنامه ( حقیقی ).

    کارت پایان خدمت برای آقایان.

    مدارک شرکت ( حقوقی ) .

    مدارک هویتی مدیر عامل ( حقوقی ).



:: بازدید از این مطلب : 675
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اخذ کارت بازرگانی

 موسسه ثبت شرکت کریم خان ارائه دهنده تمامی خدمات ثبتی از قبیل اخذ کارت بازرگانی می باشد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر  با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

در راستای بهبود محیط کسب و کار و تسهیل فرآیند فعالیت اقتصادی بدین وسیله به جهت تسهیل شرایط و فرآیند اخذ کارت بازرگانی و تمدید آن و وحدت رویه،بخشنامه شماره۱۵۲۲۰۷/۱۰۰ مورخ۰۳/۰۲/۱۳۹۳ سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان البرز  به شرح ذیل اعلام می گردد:

 

الف) شرایط احراز اهلیت و معیارهای سنجش فعالیت در زمینه تجارت برای متقاضیان صدور کارت بازرگانی:

 

۱- داشتن حداقل سه سال سابقه کارت بازرگانی اعم از متصل یا منفصل برای افرادی که بیش از دو سال کارت خود را تمدید نکرده اند به عنوان سابقه فعالیت بازرگانی محسوب می شود.

 

۲- ارائه مدارک مثبته مبنی بر مبادرت به امور بازرگانی داخلی یا خارجی که نشان دهنده سه سال فعالیت متقاضیان باشد،نظیر یکی از موارد ذیل:

 

    ۲/۱- ارائه تائیدیه مبنی بر سه سال همکاری در امور بازرگانی در بنگاه های اقتصادی و تجاری معتبر(اشخاص حقیقی و حقیقی) با ارائه گواهی مربوطه مانند:

 

            الف- حکم کارگزینی مبنی بر تائید تصدی مدیریت عامل،عضو هیئت مدیره،میریت بازرگانی یا فروش.

 

            ب – حکم کارگزینی یا ارائه لیست بیمه تامین اجتماعی مبنی بر تصدی کارشناس امور بازرگانی و یا سایر فعالیت های مرتبط.

 

   ۲/۲- ارائه اظهارنامه مالیاتی.

 

   ۲/۳- ارائه پروانه کسب معتبر به نام متقاضی در زمینه های مرتبط که از تاریخ صدور آن حداقل سه سال گذشته باشد.

 

   ۲/۴- داشتن حداقل سه سال سابقه عضویت فعال،به صورت متصل یا منفصل در تشکل های اقتصادی با تائید تشکل مربوطه.

 

   ۲/۵- ارائه مجوز صنعتی ماخوذه  از وزارت صنعت،معدن و تجارت  ویا سایر گواهی های فعالیت از وزارتخانه ها و مراجع ذیربط.

 

   ۲/۶- داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی مرتبط اعم از داخلی یا خارجی(مدیریت بازرگانی،علوم اقتصادی،حقوق،امور گمرکی،صنعتی و تولید).

 

   ۲/۷- سایر موارد به تشخیص کمیسیونی متشکل از دو نفر از اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی و یا اتاق تعاون ذیربط حسب مورد و رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان.

 

ب) شرایط احراز محل کسب متناسب اعم از ملکی یا استیجاری:

 

۱- برای کلیه متقاضیان حقیقی و حقوقی برخورداری از محل کسب متناسب اعم از مسکونی،تجاری و اداری بنا به احراز اتاق ها قابل پذیرش می باشد.

 

تبصره ۱- سند ملکی محل کار متقاضی اشخاص حقیقی و دفتر مرکزی اشخاص حقوقی باید قابل شناسایی و مورد تائید اتاق های بازرگانی،تعاون و یا تشکل های اقتصادی مرتبط باشد.

 

تبصره۲- در صورت استیجاری بودن ملک و متناسب بودن ملک مورد اجاره برای محل کار،تنظیم اجاره نامه در دفاتر اسناد رسمی و یا بنگاه معاملات ملکی معتبر و دارای کد رهگیری سامانه املاک و مستغلات الزامی است.

 

تبصره۳- چنانچه سند مالکیت محل کسب به نام مدیرعامل و یا یکی از اعضای هیئت مدیره شخص حقوقی باشد،تنظیم اجاره نامه عادی،در این خصوص کافی به مقصود می باشد.

 

۲- صدور و تمدید آن دسته از متقاضیان کارت بازرگانی که نسبت به اجاره نمودن کمتر از شش دانگ و یا یک سهم از چند سهم از یک ملک اقدام نمایند(به عنوان مثال یک باب اتاق) با رعایت سایر مقررات و شرایط و مشروط به اینکه قابل شناسایی باشد،بلامانع است.

 

۳- صدور کارت بازرگانی مربوط به اجاره نامه های بنگاهی یا محضری آپارتمان هایی که هنوز سند تفکیکی آن صادر نشده است و همچنین تمدید آن برای یک نوبت بلامانع می باشد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 667
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد